• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Αξιολόγηση Μαθητή - Σχολική Έκθεση Προόδου (ΣΕΠ)

Αξιολόγηση μαθητών/τριων στη Δημοτική Εκπαίδευση

Η αξιολόγηση των μαθητών είναι μια διαχρονική, υπό έμφαση πολιτική του ΥΠΠΑΝ και της σχολικής μας μονάδας. Κάθε εκπαιδευτικός, χρησιμοποιώντας την παρατήρηση και δοκίμια αξιολόγησης, διαφόρων τύπων, κατέγραφε στοιχεία για την επίδοση και την πρόοδο των μαθητών/τριων του. Στη συνέχεια χρησιμοποιούσε αυτά τα στοιχεία για ανατροφοδότηση, στήριξη των παιδιών, διαφοροποίηση των στόχων και της διδασκαλίας του με στόχο πάντοτε τη βελτίωση των μαθησιακών  αποτελεσμάτων των παιδιών όπως επίσης και για ενημέρωση των γονιών/κηδεμόνων.

Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά 2019- 2020, υπήρξε μια καινοτομία στο θέμα της αξιολόγησης του μαθητή. Αποφασίστηκε από το ΥΠΠΑΝ η εφαρμογή μιας νέας διαδικασίας καταγραφής της προόδου του/της  μαθητή/τριας σε συγκεκριμένο έντυπο, για κάθε παιδί ξεχωριστά. Πρόκειται για την Σχολική Έκθεση Προόδου (ΣΕΠ) η οποία αποτελεί επίσημο έγγραφο και για τη φετινή χρονιά 2019-2020 αφορά τη γενική εικόνα του μαθητή στο σχολείο καθώς και την επίδοσή του στα Ελληνικά και στα Μαθηματικά.  Η ΣΕΠ συμπληρώνεται για κάθε παιδί δύο φορές τον χρόνο: στο τέλος του πρώτου τετράμηνου (μέσα Ιανουαρίου) και προς το τέλος του δεύτερου τετράμηνου (αρχές Ιουνίου) και αρχειοθετείται στο σχολείο. Στη βάση της ΣΕΠ ενημερώνονται κάθε φορά οι γονείς των παιδιών.

 Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας ανταποκρίθηκαν άμεσα στις προκλήσεις αυτής της καινοτομίας  και αμέσως μετά τη συμπλήρωση των ΣΕΠ έγιναν διευθετήσεις για ατομική προφορική ενημέρωση των γονέων σχετικά με την πρόοδο του παιδιού τους. Οι ενημερωτικές συναντήσεις είχαν περιγραφική μορφή και πραγματοποιήθηκαν σε πρωινό χρόνο την περίοδο 10/2/20- 28/2/20. Η επικοινωνία με τους γονείς άφησε ικανοποιημένο όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό, αφού υπήρξε σχεδόν καθολική συμμετοχή από τους γονείς. 

Λόγω της απρόσμενης διακοπής της φοίτησης των παιδιών, εξαιτίας της πανδημίας του Κορωναϊού, η συμπλήρωση της ΣΕΠ και η ενημερωτική συνάντηση με τους γονείς για το δεύτερο τετράμηνο δεν είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί. Ευελπιστούμε με τη νέα σχολική χρονιά οι συνθήκες να είναι καλύτερες και το σχολείο μας να λειτουργήσει κανονικά, εφαρμόζοντας όλες τις πολιτικές που προάγουν την πρόοδο, την ανάπτυξη και την βελτίωση των μαθητών μας τόσο στο μαθησιακό όσο και στο κοινωνικό/συναισθηματικό επίπεδο.