Το σχολείο μας δίνει μεγάλη σημασία στην προώθηση του στόχου Γνωρίζω, Δεν ξεχνώ, Διεκδικώ. Όπως αναφέρεται σχετικά στις οδηγίες του ΥΠΠ για τη σχολική χρονιά 2019-2020:
Οι κύριες παράμετροι του συγκεκριμένου στόχου είναι τρεις:
(α) Γνωρίζω τον τόπο μου, (β) Δεν Ξεχνώ την κατεχόμενη γη μου και (γ) Διεκδικώ την απελευθέρωση και την επανένωση της πατρίδας μου. Αναλυτική περιγραφή καθεμίας παραμέτρου ακολουθεί στη συνέχεια:
(α) Γνωρίζω τον τόπο μου: Η στόχευση αυτή τονίζει την αναγκαιότητα οι μαθητές/μαθήτριές μας να γνωρίσουν την ιστορία, τις παραδόσεις, τους θρύλους, τους μύθους, τα ήθη και έθιμα των διάφορων περιοχών του τόπου μας, τόσο των ελεύθερων περιοχών όσο και της κατεχόμενης πατρίδας μας.
(β) Δεν Ξεχνώ την κατεχόμενη γη μου: Κυρίαρχη θέση στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα έχει η προσπάθεια της διατήρησης άσβεστης της μνήμης των κατεχόμενων χωριών και πόλεών μας. Η κατεχόμενη γη μας θα πρέπει να ζωντανέψει στα μάτια των παιδιών, με την ανάπτυξη προγραμμάτων/δράσεων/πρωτοβουλιών που θα αναδεικνύουν, μέσα από γεωγραφικά, ιστορικά, πολιτισμικά και γλωσσικά στοιχεία, το ενιαίο και αδιαίρετο του τόπου μας.
(γ) Διεκδικώ την απελευθέρωση και την επανένωση της πατρίδας μου: Η διεκδίκηση για την απελευθέρωση και την επανένωση της πατρίδας μας δεν μπορεί παρά να είναι συνεχής, να εκφράζεται με ειρηνικά μέσα και στη βάση της εφαρμογής των βασικών δικαιωμάτων και ελευθεριών του ανθρώπου.
Αναγνωρίζοντας την σπουδαιότητα αυτού του στόχου, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας προωθούν την επίτευξή του ολόχρονα και διαθεματικά δηλαδή μέσα από όλα τα μαθήματα π.χ. Λογοτεχνία, Ιστορία. Στο πλαίσιο αυτό οργανώθηκαν στο σχολείο μας διάφορες εκδηλώσεις όπως και επισκέψεις.
Τα παιδιά έγραψαν σχετικές ιστορίες και πήραν συνεντεύξεις από πρόσφυγες. |
Επισκέπτες με καταγωγή από το κατεχόμενο Μπέλαπαϊς μίλησαν για το χωριό τους πριν τον πόλεμο καθώς και για την εμπειρία τους τον καιρό που ήταν εγκλωβισμένοι. |
Η Δήμαρχος Λευκονοίκου κυρία Ζήνα Λυσάνδρου Παναγίδη επισκέφτηκε το σχολείο μας. Μίλησε στα παιδιά για την ιστορία τους Λευκονοίκου. Στη συνέχεια έφτιαξε με τα παιδιά παραδοσιακά εδέσματα από το κατεχόμενο Δήμο. |
Τα παιδιά της Α΄ τάξης επισκέφτηκαν το μνημείο ηρώων απέναντι από την εκκλησία του χωριού. |
Τα παιδιά της Στ΄ τάξης επισκέφτηκαν τον Τύμβο της Μακεδονίτισσας. |
Τα παιδιά των Γ΄-Δ΄ τάξεων επισκέφτηκαν το εκκλησάκι του Αγίου Ευφημιανού στον Κόρνο, αντίγραφο της ομώνυμης εκκλησίας στην κατεχόμενη Λύση. Άκουσαν με ενδιαφέρον ιστορίες για το κατεχόμενο χωριό. |
1. Παραδοσιακές πίτες με τη Δήμαρχο Λευκονοίκου
2. Ομιλία από πρόσφυγες, εγκλωβισμένους, αιχμαλώτους στα παιδιά
3. Αντικατοχική εκδήλωση στο Μάμμαρι
4. Οίκος των Αγνοουμένων (Ίδρυμα "Αλέξανδρος Παπαχριστοφόρου")