• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Κώδικας ορθής συμπεριφοράς 2020-2021

ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ/ΕΚΤΟΣ ΣΠΙΤΙΟΥ

1. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΠΡΙΝ ΦΥΓΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ, ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ ΜΕ ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΓΙΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ.

2. ΑΝ ΕΧΩ ΚΑΠΟΙΟ ΣΥΜΠΤΩΜΑ, ΜΕΝΩ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ.

3  ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΑΠΟΥΣΙΑΖΩ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΝ ΕΓΚΑΙΡΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΑΠΟΥΣΙΑΣ ΜΟΥ.

4. ΑΠΟΦΕΥΓΩ ΜΕΡΗ ΟΠΟΥ ΣΥΝΩΣΤΙΖΕΤΑΙ ΠΛΗΘΟΣ ΚΟΣΜΟΥ.

5. ΔΙΑΤΗΡΩ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΦΟΡΩ ΜΑΣΚΑ ΕΑΝ ΕΧΩ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ Π.Χ. ΠΥΡΕΤΟ, ΒΗΧΑ.

6. ΒΑΖΩ ΣΤΗΝ ΤΣΑΝΤΑ ΜΟΥ ΜΑΣΚΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΗΠΤΙΚΟ.

7. Είμαι επιμελής κάνοντας την κατ’ οίκον εργασία μου με προσοχή.

8. Οργανώνω τον χρόνο μελέτης μου σωστά, ώστε να μου μένει χρόνος και για άλλες δραστηριότητες.

9. Κάθε απόγευμα ετοιμάζω την τσάντα μου με τα βιβλία, τα τετράδια και όλα τα απαραίτητα για την επόμενη μέρα.

10. Φοράω καθημερινά τη στολή μου για να έρθω στο σχολείο.

ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

1. ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΚΑΙ ΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΒΑΖΩ ΑΝΤΙΣΗΠΤΙΚΟ ΚΑΙ ΚΡΑΤΩ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ.

2. ΑΦΟΥ ΒΑΛΩ ΑΝΤΙΣΗΠΤΙΚΟ ΚΑΘΟΜΑΙ ΑΜΕΣΩΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΜΟΥ.

3. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΜΟΝΟ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΜΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ.

4. ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΔΕ ΓΥΡΙΖΩ ΠΙΣΩ, ΔΕΞΙΑ Ή ΑΡΙΣΤΕΡΑ.

5. ΑΠΟΦΕΥΓΩ ΝΑ ΑΓΓΙΖΩ ΤΑ ΜΑΤΙΑ, ΤΗ ΜΥΤΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΜΟΥ.

6. ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΒΗΧΑ Ή ΦΤΕΡΝΙΣΜΑΤΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΧΑΡΤΟΜΑΝΤΙΛΟ Ή ΤΟΝ ΑΓΚΩΝΑ ΜΟΥ.  ΜΕΤΑ ΡΙΧΝΩ ΤΟ ΧΑΡΤΟΜΑΝΤΙΛΟ ΣΤΟΝ ΚΑΛΑΘΟ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΜΑΙΝΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΟΥ.

7. Παίρνω άδεια όταν θέλω να μιλήσω ή να σηκωθώ από τη θέση μου.

8. Είμαι προσεκτικός και συγκεντρωμένος στο μάθημα.

9. Σέβομαι τις απόψεις των συμμαθητών μου έστω κι αν διαφωνώ μαζί τους.

10. Συμπεριφέρομαι με σεβασμό και ευγένεια προς όλους τους δασκάλους.

11. Διατηρώ την τάξη μου καθαρή και συγυρισμένη.

12. Ανακυκλώνω ορθά τα απορρίμματά μου.

ΣΤΟ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

1. ΠΑΡΑΜΕΝΩ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΜΕΝΑ.

2. ΔΙΑΤΗΡΩ ΤΙΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΚΑΙ ΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΠΟΥ ΚΑΘΟΜΑΙ, ΣΤΟ ΚΥΛΙΚΕΙΟ, ΣΤΗΝ ΤΟΥΑΛΕΤΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΒΡΥΣΕΣ.

3. ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΠΛΕΝΩ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΟΥ ΣΤΙΣ ΒΡΥΣΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΟΡΙΣΤΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΟΥ.

4. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΤΙΣ ΤΟΥΑΛΕΤΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΟΡΙΣΤΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΟΥ.

5. ΔΕ ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΜΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΠΑΙΔΙΑ.

6. Στο κυλικείο στέκομαι στη γραμμή, στο κόκκινο σημάδι, περιμένοντας υπομονετικά μέχρι να έρθει η σειρά μου.

7. Αναφέρω τυχόν προβλήματα στους υπεύθυνους δασκάλους παιδονομίας.

8. Ενδιαφέρομαι και φροντίζω για την καθαριότητα της σχολικής αυλής και όλων των κοινόχρηστων χώρων.

9. Σέβομαι και φροντίζω την περιουσία του σχολείου μου.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑΣ

Με βάση τους κανονισμούς του Υ.Π.Π.Α.Ν. όταν ένα παιδί παραβιάζει έναν από τους κώδικες καλής συμπεριφοράς, τότε ακολουθείται η πιο κάτω διαδικασία:

1. Συζήτηση με τη/τον δασκάλα/ο για τη συμπεριφορά της/του μαθήτριας/ή και προσπάθεια από μέρους της/του για βελτίωση.

2. Προσωπική παρατήρηση και ειδοποίηση του πατέρα ή της μητέρας ή του κηδεμόνα.

3. Παραπομπή στη Διευθύντρια.

4. Παραπομπή του θέματος σε συνεδρία του Διδασκαλικού Συλλόγου, ο οποίος έχει τη δικαιοδοσία να αποφασίσει τα παρακάτω:

Α. Αποζημίωση σε περίπτωση ζημιάς.

Β. Προσφορά κοινωνικής εργασίας στον χώρο του σχολείου με την παρουσία εκπαιδευτικού.

Γ. Στέρηση συμμετοχής σε ενδοσχολικές εκδηλώσεις και αθλοπαιδιές εντός του σχολείου για μία περίοδο, από μία μέχρι τριάντα συνεχόμενες μέρες.

Δ. Σε πολύ σοβαρές περιπτώσεις συστήνεται τριμελής επιτροπή που αποτελείται από τη Διευθύντρια, μέλη του Διδασκαλικού Συλλόγου και τον  Εκπαιδευτικό Ψυχολόγο για εξέταση του θέματος.

Ε. Ενημέρωση του Επιθεωρητή, ο οποίος σε συνεργασία με τη Διεύθυνση θα πάρει την τελική απόφαση