• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Πρόγραμμα Ομαλής Μετάβασης

Τα τελευταία χρόνια καταβάλλονται συστηματικές προσπάθειες γεφύρωσης του χάσματος ανάμεσα στις βαθμίδες μέσα από στοχευμένες ενέργειες.

Τα βασικά στοιχεία που καθορίζουν την ομαλή μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό και από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο είναι: 

η παροχή συνέχειας στη μάθηση, κάτι που διασφαλίζεται μέσα από τα Αναλυτικά Προγράμματα,

η συνεχής επικοινωνία και στενή συνεργασία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς των δυο βαθμίδων,

η προετοιμασία των παιδιών για τη μετάβαση,

η εμπλοκή των γονέων στη διαδικασία της μετάβασης,

η ανάπτυξη θετικών, αμοιβαίων σχέσεων επικοινωνίας μεταξύ όλων των εμπλεκομένων: παιδιών, γονέων, εκπαιδευτικών.

Δράσεις για την ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο

Η Συντονιστική Επιτροπή Ομαλής Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό (∆/ντρια ή Β.∆. Δημοτικού, ∆/ντρια ή ∆/νουσα Νηπιαγωγείου, εκπαιδευτικοί Α΄ τάξης και προδημοτικής και οικείος Εκπαιδευτικός Ψυχολόγος των δύο σχολείων) οργάνωσαν και συντόνισαν τις πιο κάτω δράσεις κατά τις σχολικές χρονιές 2018-19 και 2019-20:

Στις αρχές κάθε σχολικής χρονιάς τα παιδιά της Α΄ τάξης επισκέφθηκαν το νηπιαγωγείο για  ανάγνωση παραμυθιού, κοινό πρόγευμα και παιχνίδι με τα παιδιά του νηπιαγωγείου.

Τα Χριστούγεννα τα παιδιά του νηπιαγωγείου επισκέφθηκαν το Δημοτικό για να τραγουδήσουν τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα και να ακούσουν χριστουγεννιάτικο παραμύθι από τις δασκάλες της Α΄ τάξης. 

Κατά τη σχολική χρονιά 2018-19 στη γιορτή του δέντρου  τα παιδιά της Α΄ τάξης επισκέφθηκαν το νηπιαγωγείο για να ακούσουν παραμύθι σχετικά με τα δέντρα και να εμπλακούν σε δραστηριότητες μαζί με τα παιδιά του νηπιαγωγείου.

Κατά τη σχολική χρονιά 2019-20 τα παιδιά και οι γονείς των παιδιών του νηπιαγωγείου επισκέφθηκαν το Δημοτικό σχολείο και παρουσίασαν ένα σύντομο καλλιτεχνικό πρόγραμμα για τη γιορτή του δέντρου. Στη συνέχεια τα παιδιά του νηπιαγωγείου μαζί με τους γονείς τους και με την καθοδήγηση των δασκάλων του Δημοτικού έκαναν διάφορες κατασκευές που σχετίζονταν με τα δέντρα.  

Κατά τη σχολική χρονιά 2018-19 τα παιδιά του νηπιαγωγείου επισκέφθηκαν το δημοτικό για να συμμετάσχουν σε Διαθλητική Ημερίδα που οργανώθηκε από τους εκπαιδευτικούς του δημοτικού σχολείου. Την ίδια μέρα η διευθύντρια του σχολείου παρουσίασε στους γονείς του  νηπιαγωγείου το έργο του σχολείου και έλυσε απορίες σχετικά με τη φοίτηση των παιδιών τους στην Α΄ τάξη.

Δράσεις για την ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό σχολείο στο Γυμνάσιο 

Οι δράσεις που οργανώθηκαν και πραγματοποιήθηκαν κατά τις σχολικές χρονιές 2018-19 και 2019-20 είναι οι εξής:

Μέσα από τη διδασκαλία των Ελληνικών και των Μαθηματικών, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με υλικό και θεματικές ενότητες που θα τους βοηθήσουν στη μαθησιακή διαδικασία κατά την έναρξη της φοίτησής τους στο Γυμνάσιο. 

Ανάπτυξη δεξιοτήτων μελέτης, κάτι που θα επιτρέψει στα παιδιά να ανταποκριθούν ακόμη πιο αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του γυμνασίου.

Καλλιέργεια θετικών στάσεων στα παιδιά σε σχέση με τη μετάβασή τους στην άλλη βαθμίδα.

Διαμόρφωση συνθηκών μάθησης, ώστε τα παιδιά να αναπτύξουν μεταγνωστικές δεξιότητες.

Ολοήμερη επίσκεψη και ξενάγηση στο Γυμνάσιο.

Η καθηγήτρια των Γαλλικών επισκέφθηκε το Δημοτικό σχολείο για διδασκαλία μαθήματος στα παιδιά της Στ΄ τάξης. 

Έγκαιρη και σφαιρική ενημέρωση του Γυμνασίου για τα παιδιά που θα φοιτήσουν από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο σε σχέση με: α) την κοινωνικοοικονομική τους κατάσταση β) τα σοβαρά ιατρικά προβλήματα που πιθανόν να αντιμετωπίζουν γ) την οικογενειακή τους κατάσταση και δ) πιθανές μαθησιακές, συναισθηματικές ή και άλλες δυσκολίες και κρίνεται ότι είναι προς όφελος των παιδιών να γνωρίζει ο Σύμβουλος του Γυμνασίου, ώστε να προβεί στις δέουσες ενέργειες, με στόχο την πρόληψη οποιωνδήποτε προβλημάτων.

Επίσκεψη από την καθηγήτρια Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής στην Στ΄ τάξη για να μιλήσει στα παιδιά για το Γυμνάσιο.